Medewerker klachten & geschillen Operations
- HBO
- Tilburg, Goes
- Klantadvies
- 34 uur
- 2.453 - 3.186
Soms is het gewoon fijn om even iemand telefonisch te spreken. Dat herkennen we allemaal, en het geldt ook voor onze verzekerden. Zulke gesprekken kunnen gaan over een praktische vraag of betalingsprobleem, maar net zo goed over declaraties. En afhankelijk van je functie pak je daarna zelf de telefoon op om af te stemmen met een collega of zorgverlener. Het contact wat je bij CZ met mensen hebt, gaat altijd over dingen die er voor hen toe doen. Daardoor voer je allerlei boeiende, soms ook emotionele gesprekken die je werkdag kleur geven.
We proberen het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Veel antwoorden op hun vragen zijn 24/7 online te vinden. Wie liever persoonlijk contact heeft met ons, komt uit bij ons Klantcontactcentrum. Bellen, mailen, chatten en appen: we zijn op verschillende manieren bereikbaar. Onze klantadviseurs geven eerlijke en heldere informatie en proberen altijd de verwachtingen van de klant te overtreffen. Werk waarin je echt iets voor onze klanten kunt betekenen.
Klanten die GGZ, wijkverpleging of medisch-specialistische zorg nodig hebben, kunnen met hun vragen terecht bij het CZ Zorgteam. Bijvoorbeeld voor wachtlijstbemiddeling of een second opinion. Als zorgadviseur is het handig als je een zorgachtergrond hebt, maar het is geen vereiste. Je kan goed doorvragen, inschatten wat iemand nodig heeft en beoordelen welke zaken nog meer spelen, zodat je de klant helpt met het beste advies. Omdat iedere klant, iedere casus anders is, is bij het Zorgteam geen dag hetzelfde.
Medewerkers
Klantentevredenheid
Bezoeken aan balie bij servicekantoren
Een nieuwe aanmelding, een verhuizing, de geboorte van een kind, een hoger of lager eigen risico: met meer dan 4 miljoen verzekerden komen er heel wat wijzigingsverzoeken via verschillende kanalen bij ons binnen. Die worden allemaal bij de Verzekerdenadministratie verwerkt. Als allround administratief medewerker heb je veel vrijheid om je werktijden zelf te bepalen. Vind jij het fijn om ’s ochtends om 7 uur al te beginnen? Of werk je het liefst in de avonduren of in het weekend? Geen probleem. Wel zijn er afspraken over vaste beldiensten en kom je minimaal 1 keer per week naar kantoor. Als jij digitaal vaardig en secuur bent en het leuk vindt om echt voor de klant aan de slag te gaan, ben je hier op de juiste plek.
Wie een declaratie bij ons indient, of dat nu een verzekerde of zorgverlener is, wil natuurlijk dat deze zo snel mogelijk vergoed wordt. Dat begrijpen we maar al te goed. Een groot deel van de declaraties die wij ontvangen wordt automatisch verwerkt, maar in sommige gevallen is een menselijke blik nodig. Als medewerker Declaraties ben je bezig met het oplossen van soms complexe puzzels en dat doe je voor meerdere zorgaandachtsgebieden. Ervaring op administratief gebied is niet nodig, affiniteit wel. Naast het afhandelen van declaraties krijg je in afstemming met je leidinggevende ook interessante andere taken. Er wordt gekeken wat goed bij je past en wat je leuk lijkt. Daardoor blijft het werk afwisselend en uitdagend.
Soms hebben klanten moeite met het betalen van een rekening, of hebben ze vragen over een aanmaning die ze van CZ hebben gekregen. Bij de afdeling Debiteurenbeheer denken we altijd in oplossingen. In veel gevallen is de klant geholpen met een betalingsregeling. Soms, als de problemen van de klant groter zijn, ga je een stap verder. Dan verwijs je de klant bijvoorbeeld door naar de gemeente voor schuldhulpverlening. Als administratief medewerker bij Debiteurenbeheer ben je creatief in het bedenken van oplossingen die de klant écht helpen en zoek je naar maatwerk. Heb je een ingewikkelde casus, dan kun je altijd terugvallen op collega’s die met je meedenken.
Sommige zorg moet eerst beoordeeld worden voordat we tot vergoeding overgaan. Als administratief medewerker Medische Beoordelingen heb je een medisch-specialistische achtergrond, zoals tandartsassistent, verpleegkundige of apothekersassistent. De meeste aanvragen handel je zelfstandig af, maar ingewikkelde zaken leg je voor aan een medisch adviseur. Het is dynamisch werk: de ene keer bel je met een zorgverlener, dan spreek je een verzekerde of overleg je met collega’s binnen CZ. Na een inhoudelijke training ken je de weg binnen onze protocollen en systemen.
Totaal Klantbeeld: dit innovatieve project combineert klantgegevens en inhoudelijke informatie. Zo krijgt de klantadviseur direct alle gegevens op zijn scherm waarmee hij een klant sneller en beter, maar vooral persoonlijker, kan helpen.
Visie op Service: wij willen graag dat onze klanten CZ ervaren als één afdeling, ongeacht via welk kanaal zij contact met ons opnemen.