Bij een zorgverzekeraar als CZ is administratie zeker geen bijzaak. Het zijn onze administratief medewerkers die ervoor zorgen dat nota’s correct worden verwerkt. Die zorgen voor snelle uitbetaling, en helpen als iemand moeite heeft om zijn premie te betalen. Die klanten werk uit handen nemen en hen zoveel mogelijk inzicht geven, bijvoorbeeld door te laten zien hoeveel eigen risico iemand heeft verbruikt. In dit administratieve vakgebied kun je elke dag echt het verschil maken voor klanten.
Administratie bij CZ
-
3,3
miljoen nota's van verzekerden
-
9,3
miljard uitgekeerd
-
272.044
klanten betalen gespreid hun eigen risico
Operations
De drie afdelingen Declaraties zijn onderdeel van onze divisie Operations. Hier zorgen we dat de afspraken die onze zorginkopers maken met zorgaanbieders in contracten worden gegoten en op de juiste manier in onze systemen worden verwerkt. Hier controleren we of nota’s wel kloppen. Binnen de divisie Operations beoordelen specialisten of bepaalde zorg wel vergoed wordt. En let de afdeling Zorgkostenbeheersing op de uitgaven.
Automatisering
Op het gebied van administratie valt nog belangrijke efficiencywinst te behalen. Daarom investeren we veel in automatisering. Routinematige werkzaamheden verdwijnen steeds meer naar de achtergrond. Een goede administratie is belangrijk voor first time fix zodat onze klant foutloos geholpen wordt. Zeker bij ingrijpende privé omstandigheden van de klant, denken we met de klant mee en regelen we het in één keer goed.
Debiteurenbeheer
Het kan de beste gebeuren: achterlopen met je premie of je eigen risico niet in één keer kunnen betalen. Wie dat overkomt, kan terecht bij onze afdeling Debiteurenbeheer. Hier proberen we mensen zo goed mogelijk te helpen. De mensen die we aan de lijn hebben, maken vaak een zware tijd door. We proberen voor iedereen een oplossing op maat te vinden. Dat maakt het ook heel dankbaar werk.
Verzekerden & Service
Debiteurenbeheer is een van de afdelingen binnen de divisie Verzekerden & Service. We verwerken hier ook wijzigingen in klantgegevens en zorgen ervoor dat klanten hun CZ Zorgpas ontvangen. We helpen klanten die in het buitenland zitten en buitenlanders die in Nederland verblijven. En we zijn steeds actief om onze prestaties naar de klant continu te verbeteren.
Interessante projecten
- Visie op Service: wij willen graag dat onze klanten CZ ervaren als één afdeling, ongeacht via welk kanaal zij contact met ons opnemen.
- Declaratieproces van de Toekomst: een innovatief project waarmee we koploper willen worden in de markt en ons declaratieproces toekomstproof willen maken.