Jouw betalingsregeling.
Zijn gemoedsrust.

CZ. Alles voor betere zorg.

Administratie

Bij een zorgverzekeraar als CZ is administratie zeker geen bijzaak. Het zijn onze administratief medewerkers die ervoor zorgen dat nota’s correct worden verwerkt. Die zorgen voor snelle uitbetaling, en helpen als iemand moeite heeft om zijn premie te betalen. Die klanten werk uit handen nemen en hen zoveel mogelijk inzicht geven, bijvoorbeeld door te laten zien hoeveel eigen risico iemand heeft verbruikt. In dit administratieve vakgebied kun je elke dag echt het verschil maken voor klanten.

Ingewikkelde nota’s

Het lijkt simpel, en gelukkig is dat meestal ook zo: iemand bezoekt de dokter, de factuur komt automatisch bij ons en wij zorgen voor de vergoeding. Helaas is het niet altijd zo eenvoudig. Wordt een hulpmiddel wel vergoed? Valt dat medicijn onder het eigen risico? Hoe zit het met de factuur voor ziekenvervoer van het ene naar het andere ziekenhuis? De afdelingen Declaraties zorgen ervoor dat alles klopt. Dat zelfs de kleinste nota’s correct worden afgehandeld.

Administratie bij CZ

3,2

miljoen nota's van verzekerden

9,5

miljard uitgekeerd

241.000

klanten betalen gespreid hun eigen risico


Operations

De drie afdelingen Declaraties zijn onderdeel van onze divisie Operations. Hier zorgen we dat de afspraken die onze zorginkopers maken met zorgaanbieders in contracten worden gegoten en op de juiste manier in onze systemen worden verwerkt. Hier controleren we of nota’s wel kloppen. Binnen de divisie Operations beoordelen specialisten of bepaalde zorg wel vergoed wordt. En let de afdeling Zorgkostenbeheersing op de uitgaven.

Astrid

"Achter elke aanvraag voor een medisch hulpmiddel zit een mens met een verhaal. Een klant is meer dan een relatienummer."

Astrid, medewerker Medische Beoordelingen

Automatisering

Op het gebied van administratie valt nog belangrijke efficiencywinst te behalen. Daarom investeren we veel in automatisering. Routinematige werkzaamheden verdwijnen steeds meer naar de achtergrond. Een goede administratie is belangrijk voor first time fix zodat onze klant foutloos geholpen wordt. Zeker bij ingrijpende privé omstandigheden van de klant, denken we met de klant mee en regelen we het in één keer goed.

Tim

"Het is heel fijn als je mensen een duwtje in de goede richting kunt geven."

Tim, medewerker Debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer

Het kan de beste gebeuren: achterlopen met je premie of je eigen risico niet in één keer kunnen betalen. Wie dat overkomt, kan terecht bij onze afdeling Debiteurenbeheer. Hier proberen we mensen zo goed mogelijk te helpen. De mensen die we aan de lijn hebben, maken vaak een zware tijd door. We proberen voor iedereen een oplossing op maat te vinden. Dat maakt het ook heel dankbaar werk.

Verzekerden & Service

Debiteurenbeheer is een van de afdelingen binnen de divisie Verzekerden & Service. We verwerken hier ook wijzigingen in klantgegevens en zorgen ervoor dat klanten hun CZ Zorgpas ontvangen. We helpen klanten die in het buitenland zitten en buitenlanders die in Nederland verblijven. En we zijn steeds actief om onze prestaties naar de klant continu te verbeteren.

 

Interessante projecten

  • Visie op Service: wij willen graag dat onze klanten CZ ervaren als één afdeling, ongeacht via welk kanaal zij contact met ons opnemen.
  • Declaratieproces van de Toekomst: een innovatief project waarmee we koploper willen worden in de markt en ons declaratieproces toekomstproof willen maken.

Ontmoet enkele van onze collega's

Administratief medewerker debiteuren

Administratie

Tim helpt klanten die om een of andere reden moeite hebben om hun maandpremie of een eigen bijdrage te betalen, of die in problemen komen met hun eigen risico.

Lees meer

Administratief medewerker medische beoordelingen

Administratie

Astrid beoordeelt of aanvragen voor medische hulpmiddelen in aanmerking komen voor een vergoeding. Het gaat daarbij om vele soorten hulpmiddelen, van incontinentiemateriaal tot robotarmen.

Lees meer