Jouw klantinzicht.
Haar juiste producten.

CZ. Alles voor betere zorg.

Marketing & Verkoop

Maar liefst 3,6 miljoen Nederlanders zijn verzekerd bij CZ. Particulier of collectief, via hun werkgever. Al die mensen vragen om andere producten en diensten. Onze marketeers, accountmanagers, onderzoekers en communicatieprofessionals zetten zich in voor de juiste dienstverlening voor iedereen.

Gesprekspartner van bedrijven

Heel wat bedrijven sluiten collectieve ziektekostenverzekeringen af bij CZ. Bij de gesprekken over deze ziektekostencontracten is steeds meer aandacht voor het gezond en inzetbaar houden van medewerkers. Onze accountmanagers adviseren over preventie, bedrijfszorg en verzuimmanagement. Ze zijn sparringpartner van de ondernemer en zorgen ervoor dat diensten op dit gebied goed worden ingezet. Deze zelfde rol hebben we overigens ook richting assurantietussenpersonen.
 

Nieuwe diensten voor de zakelijke markt

Hoe kunnen we bedrijven helpen om verzuim tegen te gaan? Hoe blijven medewerkers zo lang mogelijk vitaal en inzetbaar? Welke diensten slaan aan en welke niet? Over zulke vragen buigt onze marketingafdeling zich. De marketeers en propositieontwikkelaars die hier werken doen marktonderzoek, ontwikkelen nieuwe proposities, en toetsen bestaande producten continu aan de behoeften en het gebruiksgedrag van onze klanten.

De beste diensten voor particuliere klanten

Wie met ziekte te maken krijgt, loopt regelmatig tegen problemen aan. Hoe regel je bijvoorbeeld thuiszorg? Hoe vermijd je een lange wachtlijst? Wat moet een mantelzorger doen als het hem even teveel wordt? Als propositiemarketeer ontwikkel je nieuwe diensten waarmee we mensen helpen, waarmee we hen zorgen uit handen nemen. Dat doe je onder meer op basis van gesprekken met klanten, marktonderzoek, en data-analyses. Bij de uitwerking van nieuwe diensten werk je samen met veel andere afdelingen.

Bianca

"Van spullen verkopen krijg ik geen energie. Van bijdragen aan een maatschappelijk doel wel."

Bianca, propositiemarketeer

Market intelligence

CZ heeft een eigen afdeling market intelligence. Hier analyseren marktonderzoekers en data-analisten onder meer de enorme hoeveelheden data waar we over beschikken. De inzichten die hier opgedaan worden, helpen bijvoorbeeld onze propositieontwikkelaars om met nieuwe diensten te komen waarmee we klanten nog beter helpen.

De mogelijkheden van online

Onder de naam CZdirect bieden we onze producten en diensten online aan. Dat is snel en makkelijk. Maar hoe zorgen we voor een optimale klantervaring? En hoe maken we optimaal gebruik van de mogelijkheden die een online omgeving biedt? Denk aan een app waarmee je een nota kunt declareren door er een foto van te maken. Een aantal van onze marketeers is hierin gespecialiseerd. Ook digitaal doen we alles voor betere zorg.

Verkoop

De diensten die we ontwikkelen, moeten natuurlijk ook gebruikt worden. Ook bij CZ hebben we dus met targets te maken. Maar uiteindelijk beoordelen we onze accountmanagers op de betekenis die ze hebben voor onze klanten. We sturen ze niet op pad met gelikte verkooppraatjes, maar met een reëel, eerlijk en open verhaal over wat we te bieden hebben. Die verhalen delen we onder meer tijdens webinars. Ook zoeken we nadrukkelijk naar samenwerking, bijvoorbeeld met patiëntenverenigingen.

Communicatie

Naast onze basisverzekering bieden we een breed scala aan verzekeringsproducten en aanvullende diensten. Zowel voor de zakelijke markt als voor consumenten. Voordat zij die producten en diensten kunnen gebruiken, moeten ze wel weten van het bestaan ervan. Onze communicatieadviseurs zorgen ervoor dat de juiste doelgroepen bereikt worden. Daarbij passen ze een multichannelbenadering toe. Naast online media en massamedia, benaderen we mensen persoonlijk, via accountmanagers of assurantietussenpersonen.

Het juiste verhaal

Alle collega’s binnen CZ kennen onze missie ‘alles voor betere zorg’. Dat is de leidraad voor alles wat we doen. Onze marketeers en communicatieprofessionals dragen deze missie uit. Intern en extern. Want in een tijd waarin er, terecht maar ook onterecht, kritiek wordt geleverd op zorgverzekeraars, is het belangrijk om het juiste verhaal over CZ te vertellen. Zo bouwen we aan een nog sterker merk.

Websitebeheer en vormgeving

Onder het vakgebied Marketing & Verkoop vallen ook enkele ondersteunende diensten. Zoals de afdeling Online Content, die onze websites beheert en onder meer gezondheidstips omzet in aantrekkelijke online content. We hebben een eigen studio waar we een breed scala aan middelen vormgeven. Zij helpen ook innovatieve, kleine zorgpartijen met hun communicatiebehoeften. 

Ontmoet je collega's

Propositiemarketeer

Marketing & Verkoop

Bianca Neeleman staat aan de basis van veel nieuwe diensten die we onze klanten aanbieden.

Lees meer