“Ik kreeg een bedankkaartje van een klant.”

Junior teamleider Klantenservice

Jurriaan Peterson werkt al enkele jaren voor CZ. Op dit moment heeft hij een tijdelijke functie, als teamleider Klantenservice.

“De eindejaarsperiode is enorm druk voor de afdeling Klantenservice. Het aantal telefoontjes stijgt van zo’n 8.000 per dag tot soms 25.000. Enkele maanden lang huurt CZ dan honderden extra mensen in. Veel van hen zijn onzeker als ze voor het eerst achter de telefoon zitten. Als leidinggevende kan ik hen duidelijkheid bieden en waar nodig helpen.”

 

“Ik was zelf ook klantadviseur en vind het altijd erg leuk om mensen te helpen. Je krijgt soms mensen aan de lijn die er geen idee van hebben hoe ze nu eigenlijk verzekerd zijn. Door goed te adviseren, kun je hen veel geld besparen. Dan voel je jezelf echt nuttig. Klanten waarderen dit ook enorm. Ik kreeg ooit een bedankkaartje van een klant omdat ik haar zo goed had geholpen. Maar het kan ook heel frustrerend zijn. Bijvoorbeeld als je iemand niet kunt helpen omdat wet- en regelgeving dat niet toelaten. Zulke ervaringen kun je dan wel delen. Of het nu gaat om een regel rondom betaling of om een zinnetje in een brief: CZ kijkt continu hoe het beter kan. Als klantadviseur krijg jij de eerste signalen als er iets niets in orde is.”

Jurriaan

"Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden en er is veel ruimte om opleidingen te volgen."

Jurriaan, Junior teamleider Klantenservice

“Ik heb nooit een duidelijk carrièreplan gehad. Elke keer dat ik iets nieuws doe, leer ik weer een beetje. Ik ben er nu achter gekomen dat ik wel meer leiding zou willen geven. CZ helpt me bij die ambities. Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden en er is veel ruimte om opleidingen te volgen. “