“Het mooie aan dit werk is dat je mensen echt blij kunt maken.”

Klantadviseur

Als mensen niet weten welke aanvullende verzekering voor hen het best is of welk product ze moeten kiezen, staat Jenneke klaar om hen te adviseren.

 

“Het mooie aan dit werk is dat je mensen echt blij kunt maken. Dat je ze gerust kunt stellen en het gevoel kunt geven dat ze juiste zorg krijgen voor het minste geld. Soms moet ik nee verkopen, dan bellen mensen voor iets dat gewoon niet vergoed kan worden. Dan probeer ik toch nog iets te doen. Bijvoorbeeld door ze op een alternatief te wijzen of een ander klantvoordeel te bieden. Zo draag ik toch bij aan betere zorg, denk ik.”

 

“Als ik iemand aan de lijn heb, zet ik soms mijn stoel achterover en doe mijn ogen dicht. Voor mijn gevoel ben ik dan even bij die mensen thuis. Je moet in dit werk veel empathie hebben. Levenservaring helpt ook. Het gaat namelijk om veel meer dan het juiste product voor een klant uit het systeem halen. Het gaat net zo goed om luisteren en mensen begrijpen.  Gemiddeld hebben we 6 minuten voor een gesprek - meestal ruim voldoende. Maar soms spreek je mensen wel drie kwartier.”

Jenneke

"Het gaat om veel meer dan het juiste product uit het systeem halen. Het gaat net zo goed om luisteren en mensen begrijpen."

Jenneke, Klantadviseur

“Aan het einde van het jaar is het altijd erg druk. Dan stappen veel mensen over. We hebben dan tijdelijk veel extra klantadviseurs nodig. Al enkele jaren begeleid en coach ik die. Ik vind het superleuk om mijn kennis en ervaring over te dragen. Om een groep nieuwe klantadviseurs klaar te stomen voor dit leuke werk.”