"Betere zorg begint volgens mij met mensen aandacht geven.”

Klantadviseur

Sharon helpt klanten achter de balie van ons servicekantoor in Helmond.

“Ik krijg allerhande vragen. Eenvoudige vragen over vergoedingen en moeilijke vragen over wat het beste pakket is voor iemand. Maar ik zie bijvoorbeeld ook mensen die willen weten waar ze terecht moeten voor een second opinion, mensen die hun premie niet kunnen betalen, of ouderen die willen weten hoe onze website werkt. Soms is het een vrolijk gesprek, een andere keer praat je met iemand met tranen in zijn ogen.”

 

“Meestal zie ik mensen ‘face to face’. Ik vind dat ook fijner. Je kunt dan toch meer je ei kwijt in een gesprek. Voor mij is de kick om net iets meer te doen dan dat waar mensen om vragen. Door niet alleen te adviseren over een dienst voor mantelzorgers, maar bijvoorbeeld ook een extra service onder de aandacht te brengen, of door iemand achteraf een kaartje te sturen. Daar begint volgens mij betere zorg, door mensen aandacht te geven. Of dat nu is door ze te helpen om de juiste verzekering te kiezen of door ze naar een andere instantie te verwijzen. ”

Sharon

"Het geeft een kick om net iets meer te doen dan waar mensen om vragen."

Sharon, Klantadviseur

“Ik ben er wel trots op om bij CZ te werken. Ik ervaar het als een fijne organisatie die me veel kansen biedt. Er zijn veel interne vacatures en je kunt cursussen volgen. Zelf heb ik pas een cursus Engels van 10 weken gevolgd. We hebben immers ook klanten die moeite hebben met Nederlands.”