Operational Risk Officer 2e lijn
- WO
- Tilburg
- Zorgkantoor
- 38 uur
- 4.844 - 7.208
Lisa is zorgbemiddelaar. Ze adviseert cliënten en zorgaanbieders over de Wet Langdurige Zorg. Dit gebeurt meestal telefonisch. “Je hebt echt de kans om met mensen mee te denken.”
Betrokken bij de zorg
“Ik heb jaren in de gehandicaptenzorg gewerkt. Dat was enorm leuk. Maar ook best zwaar.
Op een gegeven moment vond ik het wel genoeg geweest. Tegelijkertijd wilde ik de zorg niet loslaten. In CZ zorgkantoor vond ik de ideale werkgever. Je hebt hier geen onregelmatige uren en je bent toch betrokken bij de zorg.”
Veel kennis nodig
“Als zorgbemiddelaar help ik mensen met hun zoektocht naar de juiste zorg. Dat is simpel gezegd, maar in de praktijk best complex. Ik beheer 13 verschillende processen. Van het nabellen van mensen die net een indicatie hebben gekregen voor de Wet Langdurige Zorg (Wlz) tot het beantwoorden van vragen van zorgaanbieders. Voor dit werk is veel kennis nodig.“
Meedenken
“Het werk is heel anders dan bij een zorgverzekeraar. Er zijn hier meer ‘grijze gebieden’. Er kan meer. Je hebt echt de kans om met mensen mee te denken.”
Doorgroeien
“Je bent hier nooit uitgeleerd. Gelukkig krijg ik voldoende tijd om mijn kennis bij te spijkeren. Daarnaast zijn er ook genoeg mogelijkheden om door te groeien. Als je op zoek bent naar meer uitdaging, dan kun je die hier altijd wel vinden. Zelf wil ik in de toekomst ook weleen stap maken. Daar praat ik regelmatig over met mijn teamleider. Er kan hier veel en er wordt echt met je meegedacht.”
Mensen op weg helpen
“Soms zijn de mensen die me bellen boos. Of in paniek. Dat is best heftig. Natuurlijk kan ik hun probleem nooit helemaal oplossen. Maar het geeft een enorm goed gevoel als ik ze gerust kan stellen. Als ik ze op weg kan helpen en ze kan adviseren over de juiste stappen in hun geval.”
Een hart voor de zorg
“Ik heb enorm leuke collega’s. Eigenlijk hebben we allemaal een zorghart. Velen hebben ook een achtergrond in de zorg. Dat is erg handig. Je moet je tenslotte kunnen voorstellen wat een patiënt meemaakt. Je moet complexe materie kunnen overzien en tegelijkertijd empathisch zijn.”