Vacatures 22

Vakgebied Marketing & Verkoop

Propositiemarketeer

Sharvien ontwikkelt proposities voor de zakelijke markt. In zijn vrije tijd speelt hij in het Surinaamse nationale korfbalteam. De flexibiliteit van CZ zorgt ervoor dat hij deze twee drukke bezigheden kan combineren.

Sharvien ontwikkelt proposities voor de zakelijke markt. In zijn vrije tijd hielp hij bij het opzetten van het Surinaamse nationale korfbalteam. Hij is ook een van de spelers. De flexibiliteit van CZ zorgt ervoor dat hij deze twee drukke bezigheden kan combineren.

Korfbal herintroduceren

“Ik speel al jaren korfbal. In 2017 kreeg ik samen met enkele andere korfballers met een Surinaamse achtergrond een idee: wat als we een Surinaams nationaal team oprichten en korfbal herintroduceren in Suriname? Na de jaren 70 verdween de sport uit het land. Een vertegenwoordigend team zou kunnen zorgen voor nieuwe populariteit. Korfbal propageert ook nog eens gelijkheid tussen mannen en vrouwen, iets wat we graag willen uitdragen. We zouden echt iets kunnen betekenen voor het land.”

 

Overleg met de minister

“Het idee begon als een grap maar het werd al snel serieus. In no time hadden we een team. En toen kwam de grote uitdaging: uitkomen onder de Surinaamse vlag. Dat gaat niet zomaar. Daar heb je de toestemming van de regering voor nodig. We zijn naar Suriname gevlogen om met de minister te overleggen. Uiteindelijk kregen we goedkeuring.”

 

Een flinke tijdbesteding

“In het begin kostte vooral de organisatie me veel tijd. Zo bracht ik heel wat uren door op de Surinaamse ambassade in Den Haag. Nu zijn het vooral de trainingen en de toernooien. We deden mee aan de Pan American Games in Colombia en het WK in Zuid-Afrika. Voorafgaand aan zo’n toernooi trainen we veel. Dat doen we onder meer in Wormer, een flink stuk van Tilburg. Ik moet vaak lang rijden.”

In het begin was het vooral de organisatie die me veel tijd kostte, nu de trainingen en toernooien.

- Sharvien, Propositiemarketeer

Plaats- en tijdonafhankelijk werken

“Gelukkig kun je bij CZ plaats- en tijdonafhankelijk werken. Al voor de coronatijd hadden veel collega’s een laptop en een smartphone van de zaak. Ik kan overal inloggen en ik kan eenvoudig schuiven met mijn agenda. Moet ik eerder weg voor een training, dan haal ik dat later in, of ik begin ’s morgens wat vroeger. Heel simpel.”

 

De fit vinden

“Het leukste aan het ontwikkelen en managen van proposities, is erachter zien te komen waar de wensen van klanten en het aanbod van CZ elkaar raken. Als het lukt om de fit tussen die twee werelden te vinden, dan geeft dat een kick.”

Een nieuwe methodiek

“Als propositiemarketeer ben ik een groot deel van mijn tijd kwijt met het uitwerken en uitrollen van proposities. Maar elke nieuwe propositie begint met een strategische fase. Daarvoor hebben we een eigen methodiek ontwikkeld, waarbij de behoeften van de klant aan de basis staan. Zo’n nieuwe methodiek zegt iets over hoe CZ in elkaar zit. We zijn niet bang om onze werkwijzen of organisatiestructuur aan te passen. Het uitgangspunt is dat we steeds beter willen worden.”

 

Een flexibel bedrijf

“CZ doet er alles aan om de beste werkomstandigheden te scheppen. Het bedrijf is erg flexibel en het is hier al heel lang normaal om thuis te werken. Ik vind het ook mooi dat je hier altijd verder kan kijken. Als je wilt, kun je bijvoorbeeld overstappen naar een andere afdeling of je zelfs laten omscholen. Ik werk nu al een aantal jaren voor de zakelijke markt. Misschien ga ik nog wel eens naar een ander afdeling. Zo blijf ik altijd uitdaging houden. Deze baan werkt echt voor mij.”

Wil je meer informatie over de vacature of CZ?

Bel of app (graag zelfs!) dan met Janneke van Loon (Recruiter), op telefoonnummer +31657003540 of mail naar

Janneke van Loon