Operational Risk Officer 2e lijn
- WO
- Tilburg
- Administratie, Zorgkantoor
- 38 uur
- 4.570 - 6.800
Ilda is klantadviseur. Ze helpt mensen met een persoonsgebonden budget. “Als ik mensen een stapje verder kan brengen, dan geeft dat een heel goed gevoel.”
Ilda is klantadviseur. Ze helpt mensen met een persoonsgebonden budget. “Als ik mensen een stapje verder kan brengen, dan geeft dat een heel goed gevoel.”
Eerste aanspreekpunt
“Als klantadviseur ben ik het eerste aanspreekpunt voor mensen met een persoonsgebonden budget (pgb) of degenen die dat voor hen regelen. De vragen die ik krijg zijn heel breed. Wat is een pgb eigenlijk? Wat mag wel en niet als ik een zorgverlener in de arm neem? Wat is de status van mijn zorgovereenkomst? Er zijn enorm veel facetten.”
Mensen helpen
“Ik geniet ervan om mensen te helpen. Natuurlijk kan ik niet alle problemen oplossen, maar als ik mensen een stapje verder kan brengen, als ik ze kan ontzorgen, dan geeft dat een heel goed gevoel.”
Langzaam opbouwen
“Voor dit werk is veel kennis nodig. Als je hier aan de slag gaat, word je dan ook heel goed begeleid. Je begint met een in-house training. Daarna bouw je langzaam op. Eerst alleen meeluisteren met gesprekken. En dan kun je steeds meer zelfstandig doen.”
Jezelf ontwikkelen
“Op dit moment begeleid ik zelf nieuwe collega’s. In de toekomst wil ik me meer op coaching richten. Het lijkt me heel leuk om collega’s te helpen om hun werk nóg beter te doen. Zulke stappen zijn hier mogelijk. CZ zorgkantoor biedt veel mogelijkheden om door te groeien en om je te ontwikkelen.”
Naar een betere organisatie
“CZ zorgkantoor is continu in ontwikkeling. Regels en protocollen veranderen jaarlijks. Daarnaast zijn we druk bezig met digitalisering. En werken we er hard aan om de organisatie verder te professionaliseren. Onder meer met betere begeleiding van nieuwe medewerkers.”
Diverse organisatie
“Door de complexe wet- en regelgeving waarmee we te maken hebben, kan het werk soms wel wat bureaucratisch zijn. Maar we doen er alles aan om het zo menselijk mogelijk te maken. De sfeer binnen ons kantoor zelf is overigens heel informeel. Het is ook leuk dat het een heel diverse organisatie is. Ik heb collega’s van alle leeftijden en met allerhande achtergronden.”
Een sociaal hart
“Wat je in huis moet hebben om hier te werken? Ik denk dat je sociaal en communicatief vaardig moet zijn. Digitale vaardigheden zijn ook wel handig. Maar het allerbelangrijkste is dat je energie krijgt van mensen helpen. Want daar doen we het allemaal voor.”