Verpleegkundig administratief medewerker
- MBO
- Tilburg
- Administratie
- 32 tot 34 uur
- 2.453 - 3.186
Soms leiden alle wegen naar Rome. Al jarenlang zelf verzekerd bij CZ. Drie politieagenten in de familie. Het kon haast niet anders dan dat Melissa Breukel een jaar geleden als Klantenservicemedewerker op de Politie Zorgpolis (PZP) ging werken. Zelf solliciteerde ze op zowel de functie van Klantenservicemedewerker bij het Klantcontactcentrum als op de functie van Declaratieverwerker. Tijdens het sollicitatiegesprek kwam de conclusie: pas jij niet veel beter bij PZP? Zo geschiedde.
Het zorghart van Melissa klopt al jaren. Voorheen als diëtist bij een ziekenhuis. Maar de verzekeringswereld maakte haar nieuwsgierig. Ieder eind van het jaar scrolde ze door de CZ-vacatures in de hoop die van haar tegen te komen. “Maar dat waren altijd tijdelijke contracten, en dat wilde ik niet.” Tot ze een keer in mei de site bezocht en een vacature zag die haar volledig aansprak. “Ik heb meteen gereageerd en mocht op gesprek komen. Daar concludeerde een recruiter dat ik wel eens bij PZP zou passen. Ik kende het niet, maar na de uitleg was ik direct enthousiast. Hier heb ik de kans om wat breder ingezet te worden dan puur op klantcontact.” En als je dan ook nog eens het politieleven van dichtbij begrijpt, maakt dat het werk nog makkelijker.
Doe mij maar wat meer
Tijdens Melissa’s sollicitatiegesprek kwamen de ontwikkelingsmogelijkheden al aan bod. “Na een paar maanden dacht ik: ik heb het klantcontact wel onder de knie, hoe zit het met de administratieve taken?” Zo gezegd, zo gedaan. Collega’s namen haar direct onder hun vleugels om de basis te leren: mutaties doorvoeren en gegevens wijzigen. “Ik leer elke dag bij en zit inmiddels goed in de administratieve taken. Maar ook van de klantvragen blijf ik leren. Die zijn zo divers, van declaraties tot verzekeringsvragen. Meestal heb ik het antwoord wel. Zo niet, dan zoek ik een collega die het wel weet, en vind ik het juist leuk om me er achteraf in te verdiepen.”
Chatten, bellen, regelen
De diversiteit in haar rol houdt het werk leuk en uitdagend, volgens Melissa. “De ene dag start ik met chatdienst en heb ik in de middag telefoondienst. De andere dag is het deels administratie, deels bellen. Soms een hele dag chatten. Net hoe het gepland is. De afwisseling in de week houdt het leuk, net als de diversiteit aan vragen.” Die flexibiliteit vindt Melissa niet alleen terug in de diensten, maar ook in de planning en houding van collega’s. “Als ik maandagmiddag naar de fysio moet, dan is dat geen probleem. En wanneer een collega vraagt of ik voor haar om acht uur begin, zodat zij haar kind naar school kan brengen, regelen we dat samen.”
De Sims, Fortnite of toch die zangstem?
Hoe Melissa haar team omschrijft? “Hecht! We zijn een soort CZ in het klein, een afspiegeling van het grote CZ. Dat zorgt voor korte lijntjes én maakt dat je snel de organisatie snapt.” Omdat het team zo hecht is, wordt er geregeld buiten werktijd afgesproken. Bowlen, een escaperoom of gewoon een terrasje pakken. Wanneer een collega jarig is, wordt er uitgepakt. “De werkplek wordt dan versierd met foto’s van die collega, gephotoshopt naar diens hobby’s. Laatst hingen er foto’s van iemand als de Gladiator.” Melissa’s eerste verjaardag bij CZ moet nog komen. Wat ze verwacht? “Misschien iets met De Sims of Fortnite, dat speel ik beide graag. Of misschien wel iets met frietjes of frikandellen”, speculeert Melissa. “Of zingen! Ik zing graag op kantoor, wel vals, maar dat maakt me niet uit.”